Primii trei kilometri de asfalt s-au așternut, ieri, pe autostrada A 7, pe tronsonul Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni. Lotul este câștigat de constructorul român Dorinel Umbrărescu și este tronsonul pe care s-a înregistrat cel mai rapid ritm de lucru. Potrivit oficialilor, singurul lot cu probleme rămâne Pietroasele –Buzău, tronson care încă nu are desemnat un câștigător. Odată cu startul asfaltărilor, șantierul a fost vizitat de Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților și Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. La eveniment a fost prezent și Sorin Cîrjan, primarul municipiului Râmnicu Sărat. Toți s-au declarat mulțumiți de ritmul în care se desfășoară lucrările.
Ministrul Grindeanu precizează că lucrările decurg foarte bine și pe celelalte tronsoare ale autostrăzii A7, până la Focșani.
Sorin Grindeanu spune că și-ar dori ca aceste șantiere să reprezinte un exemplu și pentru ceilalți constructori din țară. Ministrul are convingerea că termenele asumate de constructor vor fi devansate, dat fiind ritmul alert de lucru.
Totodată, Ministrul Transporturilor speră ca, până la sfârșitul anului, să se lanseze și tronsonul Pașcani- Siret.
Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților, i-a mulțumit ministrului Sorin Grindeanu, pentru că și-a respectat promisiunea de acum șase ani, când l-a asigurat pe primarul din Râmnicu Sărat, că aici, o să se construiască o autostradă. Președintele Camerei Deputaților s-a referit la momentul în care o porțiune din Drumul Național 2 s-a surpat și mașina unui râmnicean a căzut în craterul format.
De ritmul lucrărilor se declară mulțumiți și reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Potrivit oficialilor, singurul lot cu probleme al autostrăzii A7 rămâne Pietroasele –Buzău, tronson care încă nu are desemnat un câștigător.
A7 sau Autostrada Moldovei va avea aproximativ 450 de kilometri și se va întinde de la Ploiești până la Siret, la granița cu Ucraina. Distanța de la Ploiești până la Pașcani este finanțată prin PNRR, iar toate tronsoanele trebuie construite până în 2026.