ANUNȚ
privind MODIFICĂRI ÎN SERVICIILE ELECTRONICE
ale Primăriei municipiului BUZĂU
Începând cu data de 15.12.2025 serviciile electronice oferite de Primăria Buzău cetățenilor sunt disponibile prin două platforme, iar utilizatorii trebuie să își facă cont în funcție de serviciile pe care doresc să le acceseze:
a) unul de acces în platforma pentru impozite și taxe (servicii care se regăsesc și în ROeID prin integrarea acesteia cu avansis.online).
b) unul de acces în platforma existentă pentru celelalte servicii (Urbanism, Patrimoniu, Autorizații comerciale, Agricol, Autorizații Maxi-Taxi), care nu se vor regăsi în RoeID.
Pentru impozite și taxe utilizatorii trebuie să aibă în vedere următoarele:
1. Persoanele care au cont în platforma existentă trebuie să își creeze cont și în noua platformă. Aceast lucru este necesar întrucât platforma avansis.online este integrată cu platforma ROeID, care reprezintă entitatea Furnizor de Identitate (Identity Provider-IdP) fiind responsabilă pentru gestionarea identităților și garantarea identității utilizatorilor.
2. Utilizatorii care dețin deja un cont în aplicația AvansisMobile (aplicația pentru telefon) pot utiliza același cont și în platforma avansis.online. Aceasta înseamnă că:
· datele de autentificare existente (utilizator/parolă) rămân valabile pe ambele canale;
· nu este necesară o reînregistrare separată pe portal;
· toate informațiile asociate unui cont sunt sincronizate în sistem, indiferent dacă utilizatorul accesează aplicația de pe dispozitive mobile sau de pe web.
3. Utilizatorii care au cont în platforma ROeID, pot utiliza același cont și în platforma avansis.online. Cu ROeID se pot accesa platformele informatice ale primăriilor/instituțiilor publice/furnizorilor de utilități înrolate în sistem. ROeID este interconectată cu Ghișeul.ro, ANRE, OCPI, PCUe (Punctul de Contact Unic Electronic) etc.
4. Persoanele juridice – identificare obligatorie prin semnătură digitală. Semnătura digitală calificată este obligatorie pentru validarea identității și pentru depunerea cererilor.
5. Ca excepție la cele de mai sus prezentate, în platforma avansis.online se pot efectua operații fără autentificare pentru plata unor taxe simple (de ex.acces în municipiu, ocupare domeniu public, taxe judiciare de timbru etc), plata amenzilor în termen de 15 zile ori pentru depunerea unor cereri și efectuarea plăților de către împuterniciți. În acest caz este necesar să se cunoască cuantumul taxelor.
Precizăm că în perioada de implementare și testare a platformei avansis.online în care serviciile electronice de impozite si taxe din platforma actuală nu funcționează, cetățenii au acces la servicii electronice fiscale prin aplicația pentru telefon, Avansis Mobile.
Vă multumim pentru întelegere!
