Ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României și-a deschis oficial porțile. Peste 150 de participanți din 10 ţări se află la București, până duminică, 26 februarie, pentru a-și promova cele mai populare destinații. Printre participanți se numără și județul Buzău, care încearcă să-și pună în valoare cele mai cunoscute zone turistice. Standul județului Buzău oferă vizitatorilor o inedită înșiruire de ilustrații, ștergare realizate la războiul de țesut și împodobite cu motive tradiționale, o miniatură a Vulcanilor Noroioși, o expoziție de mărțișoare, bucate tradiționale, dar și ochelari VR. Vizitatorii standului Consiliului Județean au fost întampinați cu un platou cu produse tradiționale din zona Buzăului, dar și cu nenumărate informații despre atracțiile județului.
Impresionată de standul Consiliului Județean Buzău a fost și Tudorița Lungu, secretar de stat în ministerul Turismului. Originară din zona Râmnicu Sărat, ea a recunoscut că județul Buzău ocupă un loc aparte în inima sa.
În cadrul târgului de turism, Consiliul Județean Buzău a lansat la nivel național aplicația ,,Descoperă Buzăul”. Este vorba despre o platformă on-line care ghidează turiștii înainte de a alege o destinație turistică din județ, prezintă oferta culturală a județului, precum și oferta de servicii turistice de cazare și masă.
Pentru prima dată, judeţul Buzău este prezent la Târgul de Turism, atât cu un stand propriu, cât şi la standul oficial al României, unde Geoparcul „Ținutul Buzăului” promovează valorile românești alături de Geoparcul Internațional UNESCO „Țara Hațegului” şi de alte două geoparcuri aspirante, Oltenia De Sub Munte (din Vâlcea) și Carpaterra (din Brașov). Comisia Națională a României pentru UNESCO, prin vocea secretarului general, consideră că Buzăul adaugă un plus de valoare turismului romanesc.
Standul județului Buzău a atras atenția molor vizitatori, unii din alte localități din țară, alții din zonele cuprinse în Geoparcul Ținutul Buzăului.
Standul Consiliului Județean Buzău a fost strategic poziționat lângă cel al României. Prezent la deschiderea târgului, ministrul Turismului, Constantin Cadariu, recunoaște că România stă prost la capitolul promovare. El consideră că ecoturismul trebuie să fie una dintre priorităție turismului românesc.
Târgul de turism al României are multe de oferit vizitatorilor. Lângă standul Consiliului Județean Buzău, își promovează creațiile, Teodor, un meșter olar modern. Este de fel din localitatea Rupea, județul Brașov, iar meseria a învățat-o nu din tată în fiu, așa cum se practică în astfel de meșteșuguri, ci ….de pe internet. El spune că aceia care cred că olăritul este o îndeletnicire ce se învață ușor se înșeală. Abia în doi ani și-a perfecționat stilul și ceea ce a părut la început o curiozitate a devenit singurul mod de a-și câștiga existența. Deseori, el poate fi văzut de către turiști, și lângă zidurile Cetății Rupea, învățându-i meserie pe copiii atrași de frumusețea acestui meșteșug.
Dacă România este deficitară la capitolul promovare, grecii prezenți la Târgul de turism, au dovedit că știu să atragă turiștii. Chiar primarul insulei Thassos, o destinație binecunoscută de români, a decis să vină la București, ca să prezinte turiștilor români oferta pentru vara acestui an.
KYRIAKIDIS ELEFTHERIOS – primar Thassos, Grecia: ,,Insula noastră se află cel mai aproape de România. Cele mai cunoscute sunt plajele noastre cu apele limpezi, o pădure frumoasă pe care o pot vizita. De asemenea avem plaje bine organizate unde pot găsi cafenele, restaurante, după cum cunosc și ei asta. Permiteți-mi să vă spun că Thassos este o insulă care poate oferi satisfacție până și celui mai pretențios turist. Așadar, pentru vara acestui an vrem să le spunem turiștilor români să poftească în insula noastră.”
Târgul de Turism, ediția de primăvară, deschis la Romexpo, se încheie duminica, 26 februarie, la ora 16,00.