Și Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Neron Lupașcu” din Buzău se confruntă cu deficit de personal. O recunoaște chiar șeful pompierilor din județ, care spune că la Compartimentele Avizare Autorizare și Control şi la Activităţi Preventive, lucrează doar 7 inspectori, un număr mult prea mic pentru a acoperi volumul de muncă. Mai exact, fiecare inspector de prevenire a avut de executat, în medie, în primele 7 luni ale acestui an, 115 controale de prevenire.
Mai mult, începând cu primul trimestru al acestui an, pompierii buzoieni trebuie să se ocupe și de verificarea unor documente trimise de la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, care, la rândul său, se confruntă cu deficit de angajați.
În cele 7 luni din 2025, angajații ISU Buzău au verificat 175 de firme, peste 250 de instituţii, 18 localităţi, 4 obiective de investiţii și 18 primării din județ.