Page 3 - SCURT PE 2 nr. 719
P. 3
scurt 3_jurnal pag 1 27.03.2025 12:13 Page 1
28 martie - 3 aprilie 2025 3
www.scurtpe2.ro SPeCial
FedeRația RoMână de autoMoBiliSM lanSează la Buzău
Campionatul național
=Prima
Rally Start - etapă,
la Sărata
„România Pitorească” Monteoru
Consiliul Județean Buzău anunță că
Federația Română de automobilism
Sportiv (FRaS) va organiza Campionatul
național Rally Start – „România
Pitorească”, o nouă competiție de raliuri
menită să îmbine adrenalina motor sportu-
lui cu frumusețea peisajelor și autentici-
tatea satelor românești. Campionatul
debutează pe 5-6 aprilie, la Sărata Monte-
oru, în județul Buzău și va cuprinde cinci
etape desfășurate în diferite zone pitorești
ale țării, pe parcursul sezonului 2025. noul
format oferă atât piloților experimentați,
cât și tinerelor talente, oportunitatea de a
concura într-un cadru competitiv accesibil,
punând accent pe dezvoltarea viitoarei
generații de campioni și pe promovarea
patrimoniului rural al României.
dana BaRBu încât competiția să rămână echitabilă unui comportament responsabil pe să experimenteze în condiții contro-
și accesibilă. drumurile publice, într-un mod inter- late forțele resimțite într-un accident
noua competiție Tinerii de minimum 15 ani pot activ și adaptat vârstei lor. la viteze mici. Prin intermediul aces-
va fi o rampă intermediară lua startul ca piloți, cu respectarea De asemenea, în zonele de ser - tui simulator, copiii și spectatorii vor
de lansare către unor condiții stricte (prezența unui vice ale raliului va fi disponibil un conștientiza importanța purtării cen-
campionatul național copilot experimentat, vehicule adap- simulator de impact frontal - un dis- turilor de siguranță și a echipamen -
de raliuri (cnr) pozitiv care le permite participanților telor de protecție. Aceste acțiuni,
Campionatul Național Rally Raul Badiu, în vârstă de 32 de ani, este unul dintre cei mai pro mi -
Start - „România Pitorească” se țători piloți ai României, cu numeroase titluri naționale la diferite clase
inspiră din modelul competițional (inclusiv campion al Cupei Suzuki și al categoriei 2 Roți Motrice) și
Rally Sprint și are scopul de a pregăti experiență în Campionatul Mondial de Raliuri (unde a reprezentat Româ-
tinerii piloți și copiloți pentru nivelul nia în competiția Junior WRC).
superior al raliurilor. Lungimea pro-
belor speciale crește la 8-15 km (față Vali PoRCișteanu este o legendă a raliurilor autohtone: a cucerit
de cele scurte din slalomul paralel) și titlul de Campion național absolut în 2011 și a fost de mai multe ori vice-
permite sportivilor să acumuleze campion național în ultimul deceniu, fiind apreciat pentru stilul său spec-
treptat experiență în condiții de con- taculos de pilotaj și implicarea în formarea tinerilor piloți.
curs real, înainte de a face pasul către
etapele de CNR. Sezonul de debut al Cei doi campioni vor fi prezenți pentru a oferi suport moral con -
campionatului cuprinde 5 etape orga- curenților, a se întâlni cu fanii și a contribui la spectacolul evenimentului
nizate în diferite regiuni ale țării - 3 – fie prin sesiuni de autografe, fie prin a deschide simbolic traseul de con-
pe asfalt și 2 pe macadam - și oferă curs cu mașini de securitate sau demonstrații.
trasee variate, de la drumuri șerpuite
de munte la drumuri neasfaltate prin
zone rurale. alături de demonstrații făcute de pi -
Toate etapele se desfășoară pe raul Badiu loți pe teme de conducere de fen si vă,
durata unui singur weekend, cu probe urmăresc educarea tinerei ge nerații și
speciale repetate în aceeași zi și vor promovarea unei culturi a siguranței
totaliza până la 50 km cronometrați tate și acordul parental legalizat în rutiere în comunitățile rurale.
La startul Campionatului Națio -
per eveniment, respectând integral cazul minorilor), cre ându-se astfel un nal Rally Start - „România Pito -
normele de siguranță ale raliurilor cadru sigur și profesionist de afir- rească” sunt așteptate echipaje din
naționale. mare pentru juniori. întreaga țară, de la debutanți
Competiția este deschisă vehicu - Rally Start „România Pito - entuziaști până la sportivi consacrați
lelor de raliu din clasele naționale, rească” nu este doar despre viteză și în motor sport. Evenimentul va bene -
competiție, ci are și o importantă
dar este orientată către mașini cu cos- com ponentă social-educativă în co - ficia de prezența unor invitați speciali
turi reduse de participare. Echipajele mu nitățile gazdă. La fiecare etapă – piloți de renume ai raliurilor româ -
pot concura cu autoturisme de pro - organizată în mediul rural, FRAS, în nești care sprijină această inițiativă și
ducție autohtonă sau modele de clasa parteneriat cu autoritățile locale, va doresc să împărtășească din expe -
mică (de exemplu, Dacia Logan, desfășura activități educaționale pen- riența lor noii generații.
Sandero, Suzuki ș.a.), puterea ve- tru copii și tineri din zonă. Aceste
hiculelor fiind limitată conform regu - activități includ ateliere de siguranță (despre organizatorii acestei
lamentului (maximum 150 CP pentru rutieră, unde cei mici învață regulile competiții și condițiile de partici-
clasele destinate juniorilor), astfel de bază ale circulației și importanța vali porcișteanu pare, aflați în numărul viitor)