Page 3 - SCURT PE 2 nr. 731
P. 3

scurt 3_jurnal pag 1  19.06.2025  11:52  Page 1



                                                                                                              20 - 26 iunie 2025        3
                           www.scurtpe2.ro                        SPECIAl




             INTERVIU EVENIMENT CU MAIA MoRGENSTERN,


            prin reporterii voluntari de la Teatrul ,,George Ciprian”


               ,,Eu am debutat în existența mea




                              profesională cu un eșec:



             am căzut la Facultatea de Teatru”






























          Dana BARBU                   sursa foto: Teatrul G Ciprian                                     sursa foto: Teatrul G Ciprian  an. Pentru mine, să revin la Buzău cu
                                                Este celebră, îndrăgită de publicul român și buzoian, însă, dincolo  spectacolul „Neguțătorul din Vene -
           Reporter: Ce impact au avut       de aplauze și de roluri memorabile, se află un parcurs construit cu lu-  ția” este o sursă de mândrie și de bu-
           primele experiențe pe scenă       ciditate, sensibilitate și o fidelitate rară față de adevărul artistic. Cu o  curie. Am multe sentimente legate de
           asupra formării dumneavoastră      voce puternică și cu o prezență inconfundabilă, Maia Morgenstern  acest festival, unele pozitive, altele
           ca artistă? Ce lecții, care vă     continuă să emoționeze și să provoace. A revenit recent, la Festivalul  mai  puțin  plăcute,  și  am  amintiri
           ghidează și astăzi în carieră, ați  „Buzău Iubește Teatru” cu spectacolul „Neguțătorul din Veneția”, care  foarte intense, cu o legătură emoțio -
           învățat atunci?                    a făcut deliciul publicului ce a umplut sala până la refuz, pentru a-i  nală puternică.
             Maia Morgenstern: Eu am de -    urmări prestația. Despre începuturi, frici, transformări și sensul artei
          butat în existența mea profesională  veți afla într-un interviu, realizat de către reporterii voluntari ai  Rep.: Teatrul oferă întâlnirea vie
          cu un eșec: am căzut la Facultatea de  Teatrului ,,G.Ciprian” Buzău, Andreea Manea și Georgiana Pătrașcu:   cu publicul, filmul - nemurirea
          Teatru. Aveam 18 ani. Imediat după                                                                    unei interpretări. Unde simțiți că
          acest moment, nu neapărat dintr-o  mare folos: orice s-ar întâmpla pe  care  regizor,  indiferent  că  vorbim  vă regăsiți cel mai autentic, ca
          dorință personală, ci mai degrabă  scenă, te poți sprijini pe ceea ce ai  des pre  România  sau  despre  o  altă  artist?
          din imboldul și presiunea familiei,  bine lucrat.                  țară, este unic, pentru că sunt oameni  M.M.: Îmi face plăcere să joc
          m-am dus și am dat o audiție la Tea -                              diferiți,  cu  personalități  distincte.  atât în spectacole de teatru, cât și în
          trul Evreiesc de Stat. Foarte repede,  Rep.: Cum ați resimțit, ca  Totuși, acest aspect nu este esențial  filme. În teatru, am parte de o întâl-
          în două săptămâni, a trebuit să fiu pe  actriță, trecerea de la platourile  în această industrie.    nire directă cu publicul, ceea ce este
          scenă, deși aveam experiență zero –  de filmare din România la cele                                  extrem de sănătos și energizant. Pe
          mai ales într-o limbă pe care nu o  internaționale?                  Rep.: Recunoașterea de care     de altă parte, lucrul în film este la fel
          stăpâneam. Era vorba despre limba    M.M.: Am făcut filme înainte de  v-ați bucurat de-a lungul cari-  de interesant și îmi aduce o mare bu-
          idiș, la care încă lucrez și astăzi. Am  anii 1990, participând în producții de  erei a depășit de mult spațiul  curie. Desigur, filmul oferă o formă
          învățat textul cu mama, lucru care  diverse dimensiuni. În perioada res -  național. Cum ați perceput
          mi-a priit foarte bine. Îmi amintesc  pectivă, nu existau rulote și condițiile  această expunere internațională  de nemurire, dar, chiar dacă mijloa -
          prima  apariție  pe  scenă:  eram  erau mult mai diferite decât acum –  și cum v-a transformat - atât  cele diferă, esența rămâne aceeași:
          ascun să în fosa orchestrei, îmbrăcată  te machiai pe unde apucai. Totuși, in-  artistic, cât și personal?  să creezi un personaj și să ai o legă -
                                                                                                               tură cu publicul. Teatrul, însă, oferă
          cu o mantie neagră. Trebuia să fac  diferent de mărimea producției, sin-  M.M.: Am avut noroc să par-
          un salt, să apar pe scenă și să rostesc  gurul  lucru  care  contează  este  ticip  foarte  des  la  multe  producții  o  altă  profunzime,  iar  alte  eveni-
          un monolog comic – era un spectacol  per sonajul și ceea ce ai de făcut. Ca  internaționale (Franța, Ungaria, Ita -  mente de pe scenă trezesc în mine
          de  revistă.  Interpretam  personajul  actor,  trebuie  să  te  pregătești  te -  lia, SUA) și a fost un lucru foarte im -  nos talgie, bucurie și împlinire prin
          Puck  din  dramaturgia  shakespe -  meinic și să îți faci treaba, iar acest  portant pentru mine. Recunoaș terea  in terpretare.
          riană. În momentul în care am apărut  lucru trebuie să fie valabil atât în  a  fost  aceeași,  indiferent  de  pro -
          și reflectorul m-a luminat, am uitat  filmele mari, cât și în filmele mici,  ducție. Eu sunt aceeași.   Rep.: Într-o lume artistică aflată
          totul. Eram singura luminată pe sce -  pentru că personajele pe care le in-                           într-o continuă transformare, cât
          nă, dar de emoție și frică, m-am blo-  terpretezi sunt cele care dau sens în-  Rep.: Cum este pentru  de important vi se pare dialogul
          cat.  Câteva  secunde  care,  pentru  tregii experiențe.             dumneavoastră să pășiți din      cu  noile  generații?  Simțiți  că
          mi ne, au părut veacuri. A fost o lecție                             nou în atmosfera acestui festi-  reușiți  să  rămâneți  o  prezență
          foarte  importantă  despre  auto-stă -  Rep.:  Ați  remarcat  diferențe  val, de data aceasta cu un alt  relevantă pentru ele?
          pânire și gestionarea emoțiilor, des -  semnificative în stilul de lucru al  spectacol?                 M.M.:  Mi se par esențiale dia-
          pre  faptul  că,  înainte  de  orice  regizorilor din România, față de  M.M.: Este o mare bucurie să  logurile între generații. Fără ele, nu
          spec tacol – oricât de des ar fi fost ju -  al celor din străinătate?  revin la Festivalul „Buzău Iubește  se poate...
          cat – se repetă și se tocește textul. Iar  M.M.: Nu am remarcat diferențe  Teatru”. În același timp, simt că este  (Continuarea interviului,
          asta s-a dovedit a fi o învățătură de  semnificative în stilul de lucru. Fie -  și o responsabilitate, care vine an de  în numărul următor)
   1   2   3   4   5   6   7   8